fredag den 24. februar 2012

All Inclusive udelukker ikke lokale mad

Danskerne er stadigvæk begejstrede for All Inclusive, når sommerferieplanerne lægges, men vi ønsker i stigende grad at supplere alt-i-en-feriepakken med udsøgte, lokale madoplevelser. Tyrkiet er blandt de lande, hvor All Inclusive interessen stadig er stor.

All Inclusive deler mere end nogensinde vandene, viser en landsdækkende undersøgelse, som understøttes af det faktuelle salgsmønster på sommerrejserne. En stor gruppe, hovedsageligt børnefamilier med mindre børn, sværger stadigvæk til konceptet, mens par og børnefamilier med større børn mere og mere søger hoteller uden All Inclusive eller blot ikke tilkøber All Inclusive, som på mange hoteller er valgfrit. I Tyrkiet er All Inclusive fx meget populært denne sommer.

?All Inclusive har som fænomen haft en kometkarriere. Konceptet kom for 10 15 år siden fra Caribien, og fra at 5 % af danskerne tilvalgte det i starten, ligger tallet nu på mellem 30 og 45 %, alt efter om der er tale om vinter- eller sommersæson. Denne sommer viser imidlertid, at All Inclusive mere end nogensinde deler vandene. Hver femte dansker overvejer eller planlægger at bo med All Inclusive på deres sommerferie, og det er et lavere niveau, end vi har set i en årrække. 42 % af de adspurgte vil hellere ud at møde lokalbefolkningen end bruge al tiden på resortet, viser en landsdækkende undersøgelse. Til gengæld er All Inclusive i Tyrkiet mere populært end nogensinde?, konstaterer Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef hos Apollo.

Der spises mere og mere uden for resortet også når man har All Inclusive

Undersøgelsen viser også, at danske børnefamilier spiser mere og mere uden for resortet, også når de har All Inclusive med i feriepakken. 7 ud af 10 danskere, der benytter All Inclusive, spiser således middag udenfor resortet flere gange i løbet af ferieugen som supplement til resortets egne madtilbud. Det er typisk middagen, hvilket 71 % svarer, der i løbet af ugen også indtages på restauranter i lokalmiljøet. Kun 3 % spiser dog morgenmad uden for resortet.

?All Inclusive er praktisk, og det er nemt at styre rejsebudgettet på den måde. Når det er sagt, er der ingen tvivl om, at vi som rejseselskab hylder den seneste udvikling blandt danskerne. All Inclusive er kommet for at blive, men at flere og flere på ferien opsøger lokalmiljøet med alt, hvad det byder på, ikke mindst fantastiske mad- og vinoplevelser, er kærkomment. Ferieindtrykkene bliver langt mere nuancerede og giver et mere helt billede af den verden, vi er en del af, og samtidig nyder lokalområdet godt af vores tilstedeværelse og økonomiske bidrag?, slutter Rikke Koks Andreassen.

Hvilke måltider spises bl.a. uden for resortet, når danskerne er på All Inclusive ferie

Middag: 71 %
Frokost: 50 %
Mellemmåltider: 29 %
Morgenmad: 3 %

For mere information:
Rikke Koks Andreassen, kommunikationschef Apollo Danmark, mobil: 22201340

Apollo er blandt de største rejsearrangører i Danmark og har siden den 1. januar 2001 været et datterselskab til den schweiziske rejsekoncern Kuoni. Den nordiske del af koncernen hedder Kuoni Nordic, og foruden Apollo og Kuoni i Danmark, Sverige, Finland og Norge, indgår flyselskabet Novair. Kuoni Nordic har 780 medarbejdere og totalt set 1.000.000 rejsende på årsbasis til rejsemål i hele verden. Apollo tilbyder 1450 hoteller på 48 destinationer i 28 lande.

Hovedparten af Apollo Danmarks gæster flyver med SAS.


Læs mere her

tags: restaurant, Danmark, Sverige, Norge, økonomi, 2013, 2001, SAS, datterselskab, Finland, sommerferie, miljø, kommunikation,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar