onsdag den 5. juni 2013

Rivende vækst i markedet for skræddersyede rejser

Nyhavn Rejser A/S fejrer i år 25 års jubilæum og understreger positionen som flagskib på markedet for skræddersyede rejser med indgivelse af endnu et solidt årsregnskab. Nettoresultatet lyder på DKK 3,9 mio.

Hvor charterbureauernes udvikling har været mere afdæmpet over de sidste 10 år, har de oversøiske high-end rejsebureauer mere end fordoblet deres omsætning i samme periode, og det kan mærkes hos det 60 mand stærke rejsebureau, der i sin tid blev startet som et enkeltmandsforetagende af den dengang kun 22-årige Pernille Lerberg med ordene »Når Janni kan, kan jeg også.« (med henvisning til Janni Spies, red.)

I dag er bureauet ledet af den rutinerede erhvervsmand Henrik Fuglsang. Som det hedder sig internt i firmaet, kommer Henrik ikke fra rejsebranchen, men fra en branche hvor man tjener penge, og virksomheden har under hans ledelse taget en drastisk forvandling:

»Vi regner med at omsætte på den komfortable side af DKK 300 mio. i 2013«, udtaler Henrik Fuglsang til Børsen i dag. »Vi er ganske tilfredse med årets resultat.«

Udviklingen i markedet er et fokuspunkt for Dansk Brancheanalyse ApS, der de sidste 13 år har sat den danske rejsebranche under lup: De dyre rejser vinder terræn, og det bliver mere og mere populært ikke at gå på kompromis, men at få skræddersyet sin tur til egne præferencer, så man får netop den ferie, man drømmer om. Danskerne kommer nemlig gerne til pengepungen, når det drejer sig om deres ferie og fritid.

En af årsagerne til en succeshistorie som Nyhavn Rejser A/S ligger bl.a. i kundernes ekstreme loyalitet overfor high-end rejsebureauerne. En kundetilfredsheds- og loyalitetsundersøgelse, der blev lavet af konsulenthuset Valcon, hvor Nyhavn Rejser A/S blev målt op imod knap 250 andre virksomheder i alle slags brancher, gav virksomheden en score på 79 point på loyalitetsindekset. Her ligger man ikke kun 15 point over det generelle gennemsnit, men også 19 point over rejsebranchen som helhed.

»Vi takker vores mange loyale og trofaste kunder for de første 25 år, og ser frem til endnu 25 fantastiske år i deres selskab«, hilser Henrik Fuglsang fra kajen på Nyhavn.

Læs mere her

tags: Børsen, regnskab, 2013, Nyhavn, omsætning, virksomhed, penge, rejsebureau, Netto,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar