fredag den 7. juni 2013

Innovation og ny teknologi skaber gode gæsteoplevelser på Agodas hoteller

Agoda.com, Asiens førende hjemmeside for hotelreservationer og en del af den Nasdaq-børsnoterede Priceline Group (Nasdaq:PCLN), har fremhævet nogle måder, hvorpå innovative hoteller anvender teknologi til at løse kundeproblemer, opbygge loyalitet og generelt skabe bedre gæsteoplevelser.

Direktør for Agoda.com Rob Rosenstein siger, Teknologi og innovation har altid været en central del for online virksomheder som Agoda.com, men hoteller følger godt med. Hvad enten det er for at løse de irriterende problemer med nøglekort, der ikke virker, eller det er den frustrerende proces med at checke ind og ud, så er vi imponerede over de innovationer og ændringer, som hoteller skaber via teknologi. Teknologiske forbedringer hjælper ikke kun kunderne, men giver også mange muligheder for hotellerne til at spare penge.

Med baggrund i fem millioner ægte kundeanmeldelser fra Agoda.com s hjemmeside samt kommentarer fra Agoda.com s lokale hoteleksperter i 25 lande verden over, så findes nedenunder seks måder, hvorpå hoteller benytter sig af innovative, højteknologiske metoder for at skabe bedre og mere mindeværdige hoteloplevelser for deres kunder.

1. Check-in via hotellers iPads for at undgå ventetid ved receptionen eller brug af hotellers specialdesignede smartphone apps til at tjekke ind inden ankomst til hotellet eller opdatere loyalitetskonto.

2. Udlevering af smartphone ved check-in, der kan bruges som værelsesnøgle eller til f.eks. at tænde varmen i værelset, når man er på vej tilbage på hotellet. Andre hoteller sender unikke engangstoner til mobiltelefoner, der efterfølgende kan bruges til åbning af hotelværelser.

3. Brug af højteknologiske systemer for at tilbyde flersproget support via interaktive tablets kan der vælges mellem forskellige sprog, som efterfølgende synkroniseres med alle hotelværelsets systemer.

4. Mulighed for at anvende hotellers topmoderne arbejdscentre, hvilket inkluderer møderum med videokonference, fladskæms-tv, whiteboards mm., for at sikre en optimal mulighed for at fortsætte arbejdet på hotellet.

5. Udlevering af RFID-armbånd (radiofrekvensidentifikation) der kan tilknyttes til gæsters egne Facebook- eller Twitterkonti og derefter bruges til automatisk at uploade billeder taget på forskellige kontaktpunkter på hotellet eller i nærliggende parker. Andre hoteller lader gæster optjene bonuspoint ved indtjekning via Foursquare eller anvende Twitter til at analysere kundeforespørgsler og efterfølgende sender deres spørgsmål eller kommentarer til den rette person.

6. Gør-det-selv-møntvaskerier i forskellige temaer og som inkluderer spillekonsoller, iPads, bordfodbold, boksebolde og motionsmaskiner samt masser af mødeområder og sociale netværksrum.

Smarte hoteller investerer i alle disse områder for at forbedre den generelle kundeoplevelse under deres hotelophold. Investeringerne skaber nye kontakter og stærk loyalitet mellem hoteller og kunder. Rob Rosenstein forklarer: Vi har set disse trends opstå via gæsteanmeldelser på Agoda.com og på markeder over hele verden, og vi håber, det vil fortsætte.

Læs mere her

tags: Nasdaq, radio, Facebook, Asien, fodbold, virksomhed, recept, penge, teknologi, sprog, innovation, spillekonsol,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar