torsdag den 30. maj 2013

Derfor skal flere virksomheder tænke globalt

Danske virksomheder skal dyrke det globale netværk mere og lade janteloven blive i skuffen, hvis de vil have succes. Det er den erfaring, event- og konferencearrangøren, Hadler DMC, har gjort sig. Inden for det sidste år har virksomheden fordoblet sin medarbejderstab.

-Hvorfor begrænse sig til Danmark eller Norden, når du kan have hele verden som din markedsplads Der er masser af kunder derude, som bare venter på dig. Men det forudsætter, at du er synlig. Ikke bare på nettet, men også fysisk hos dine kunder eller dem, du ønsker skal blive dine kunder, fortæller Bent Hadler. Han er CEO i Hadler DMC, der som event- og konferencearrangør hvert år trækker mange udenlandske virksomheder og turister til Danmark.

Plej dit netværk også det på den anden side af kloden
Bent Hadler har været i service- og turistbranchen stort set hele sit liv og har gennem årene opbygget et stort globalt netværk, der i dag er en væsentlig del af årsagen til virksomhedens succes senest ansættelsen af fire nye medarbejdere.

-Egentlig handler det jo bare om, at vi mennesker handler med dem, vi godt kan lide. Sørger du for løbende at pleje dit netværk og med et oprigtigt ønske om at bidrage til dets succes - vil du automatisk ligge højt på deres liste over dem, de gerne vil hjælpe. Derfor bruger jeg hellere 15.000 på at rejse om på den anden side af jorden og besøge mit netværk, end jeg hælder dem i en annonce, der alligevel ikke giver noget, lyder det fra Bent Hadler.

Gæsterne skal også have et sted at spise og sove
Når udenlandske virksomheder og organisationer skal afholde events og konferencer i Danmark, lander ordren ofte hos Hadler DMC, der repræsenterer Danmark i Global Hosts Alliance - en verdensomspændende sammenslutning af DMC´s (Destination Management Companies). Tilsvarende henviser Hadler DMC til deres samarbejdspartnere i de lande, danske virksomheder og organisationer ønsker at aflægge besøg hos.

Vi er hinandens ambassadører, der sikrer kunderne lokal ekspertise og service, uanset hvor i verden, de rejser hen. Samtidig skal man ikke undervurdere sidegevinsten for det lokale erhvervsliv, når vi lander disse ordrer. Som arrangør står vi for det hele herunder transport, indkvartering og bespisning af gæsterne, hvor vi ofte bruger lokale leverandører, forklarer han.

Tænk stort og rejs dig igen, når du falder
Bent Hadler har tidligere beklædt poster som Sales Manager for DSB Bus International og Head of Sales med ansvar for udvikling af internationalt salg og turistmarkedsføring i Tivoli. Til sit CV kan han også liste en konkurs som selvstændig. Det har dog aldrig fået ham til at give op.

-Tværtimod så har det gjort mig stærkere. Jeg har aldrig ladet mig begrænse af janteloven og den dirrende angst for at træde forkert, som desværre gennemsyrer vores samfund. Ja, det giver slag en gang i mellem. Men de er intet i forhold til den glæde, det giver, når tingene lykkes trods en høj overlægger. Derfor ansætter jeg også altid kun mine medarbejdere på deres attitude. Det faglige skal de nok lære. Men attituden den er den, der gør forskellen, om du får succes eller ej.


Læs mere her

tags: markedsføring, Danmark, Tivoli, konkurs, DSB, selvstændig, jorden, virksomhed, Management, organisation, ansættelse, markedsplads,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar