onsdag den 21. september 2011

Pulsen op i Østdanmark

Danskerne og tyskerne vil hellere end gerne have sved på panden, når de holder holder pause fra hverdagen. Sådan lyder et af budskaberne på dagens RechargeTræf i Maribo. Her er tyske og danske turismefolk fra hele Femern Bælt regionen inviteret til oplæg og workshop med det formål at blive inspireret til samarbejde og udvikling af nye tilbud til turister.

Det er turismeudviklingsselskabet Østdansk Turisme og den Slesvig-Holstenske søsterorganisation Ostsee-Holstein-Tourismus, som står bag arrangementet.
?Vi har valgt at invitere til en dag med fokus på aktiv ferie og det at komme ud i naturen, fordi det rummer stort potentiale for øget turisme. Derfor er det også ét af hovedtemaerne i vores nye branding af vores region?, fortæller direktør i Østdansk Turisme, Karin Melbye Holm.

Kræs til folk fra storbyen
Konferencen går under betegnelsen ?RechargeTræf? og er en opfølgning på det første RechargeTræf, som fandt sted i maj 2011, hvor temaet var turisme og fødevarer. Begrebet ?Recharge? handler om at præsentere Region Sjælland og den tyske del af Femern Bælt regionen som det oplagte ferie- og udflugtsmål for travle og kræsne storbyboere i København og Hamborg. Regionen byder på masser af oplevelser lige rundt om hjørnet, som sagtens kan tilfredsstille den krævende turist.

I udviklingen og markedsføringen af tilbud er der fokus på emnerne aktiv ferie, kulinariske oplevelser og fællesskab. På dagens konference er en af pointerne da også, at aktiv ferie i høj grad appellerer til borgere i Hovedstadsområdet. En af dagens oplægsholdere, stifter af rejsearrangøren Aktiv Familieferie Betina Nygaard Johansen, fortæller således, at 4 ud af ti af kunderne til hendes firma kommer fra Hovedstadsområdet eller nord for København.

Vejviser til kvalitetstid
I disse dage lancerer Østdansk Turisme og Ostsee-Holstein Tourismus en ny hjemmeside - recharge-ferie.dk - som gør det nemt for kunderne at finde de veltilrettelagte oplevelsespakker, som regionens turismeudbydere tilbyder. Flere af udbyderne er gået sammen om at levere udflugts- eller ferietilbud, som lover gæsten ny energi til krop og sjæl.
Under mottoet ?Tid til det som betyder noget? viser hjemmesiden vej til tilbud, hvor man mærker, oplever og nyder. Fra vinrejser til Kalundborg over yogaudflugter på Møn til oplevelser i havet ved Lübeck.

Hen over efteråret bliver hjemmesiden fulgt op med avisannoncer, husstandsomdelte brochurer, biografreklamer og anden markedsføring henvendt til kræsne livsnydere. ?Det er lykkes at samle destinationer og turismeerhverv i hele regionen om Recharge-kampagnen. Det er en vigtig milepæl i realiseringen af vores vision om at gøre området til den rekreative baghave for folk i København og Hamborg?, understreger Karin Melbye Holm.

Dansk-tysk samarbejde
Recharge-kampagnen er et resultat af et flerårigt projektsamarbejde mellem Østdansk Turisme og Ostsee-Holstein-Tourismus. Projektet Destination Femernbælt er finansieret af EU?s Interreg IV program og handler om at skabe samarbejde og udvikling i og mellem turismeudbyderne i Femern Bælt regionen.


Billedtekst:
Knap 50 turismefolk fra den dansk-tyske Femern Bælt region er i dag samlet til konference i Maribo for at udvikle en ny fælles branding af regionen. Her bydes de velkommen af direktør Karin Melbye Holm, Østdansk Turisme og Claudia Drögsler, Ostsee-Holstein-Tourismus

Læs mere her

tags: biograf, København, direktør, Kalundborg, markedsføring, 2011, Sjælland, EU, storby, kreativ, husstand, energi, organisation, øl,

Ingen kommentarer:

Send en kommentar