lørdag den 24. juli 2010

Danskerne vilde med priskrig i luften

Danskerne hilser den store konkurrence mellem flyselskaberne på indenrigsruterne velkommen. Fire ud af fem danskere oplever konkurrencen som positiv. Det viser en spørgerunde foretaget af sermo analyse for Norwegian.

Det er nærmest blevet til en vane, at de store danske indenrigslufthavne som Aalborg og Karup hver måned melder om næsten uhyrlig vækst i indenrigstrafikken. Senest kunne Karup Lufthavn melde om en passagervækst i juni på intet mindre end 99,3 pct. sammenlignet med samme måned året før.

De voldsomme stigninger i antallet af passagerer hænger uløseligt sammen med den skarpe konkurrence på indenrigsruterne, og danskerne er vilde med luftkrigen, som er med til at presse priserne i bund. Mere end fire ud af fem danskere (84 pct.) synes, den øgede konkurrence er enten positiv eller meget positiv . Det viser en webspørgerunde foretaget af sermo analyse på vegne af Norwegian.

Pris, pris, pris!
Danskerne flyver altså langt mere indenrigs mellem København og Karup og Aalborg. Den altoverskyggende årsag skal findes ét sted nemlig prisen. Undersøgelsen viser, at mere end tre ud af fire (76 pct.) i undersøgelsen angiver, at flybilletterne er blevet billigere som den væsentligste årsag til at flyve mere. Et andet argument er tidsfaktoren, som for hver femte dansker er det vigtigste. 19 pct. svarer, at de vil flyve mere indenrigs, fordi det er nemt og hurtigt.

Resultaterne bekræfter det, Norwegian altid arbejder for, nemlig at alle skal have råd til at flyve, siger Johan Bisgaard Larsen, presse- og markedschef for Norwegian Danmark.

Yderligere information:
Johan Bisgaard Larsen, presse- og markedschef, Norwegian Danmark, +45 31 31 31 28

Spørgerunden er gennemført i slutningen af juni 2010 blandt medlemmer af sermos forbrugerpanel. Der er gennemført 206 web-baserede panelinterview.

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar