onsdag den 3. marts 2010

Rekordmange danskere foretækker To-ugers ferier til sommer

Bad Request

En undersøgelse, Apollo netop har foretaget over bookingmønstre for skolernes sommerferie 2010, viser, at mere end 60 % af samtlige to-ugers ferier er solgt på nuværende tidspunkt. Sidste år på samme tidspunkt gjaldt det kun knapt 50 %. Samtidig tilbydes flere to-ugers rejser i år end nogensinde før. I alt tilbyder Apollo i skolernes sommerferie 10.000 to-ugers rejser.

Flere end nogensinde vil på ferie i to uger denne sommer. Mere end 60 % af vores to-ugers rejser i skolernes sommerferie er på nuværende tidspunkt solgt, og forespørgslerne er mange hver eneste dag. Finanskriseåret har skærpet danskernes appetit på at slappe af i varme, behagelige ferieomgivelser og i familiens skød. Man vil langt væk fra al krisestemning, og det er nærmest en mentalhygiejnisk foranstaltning, at det skal være to uger i stedet for den traditionelle ene uge. Man vil også være sikker på at genvinde varmen efter en af de hårdeste danske vintre i mange år. Som noget tredje skal nævnes, at danskerne efter et 2009, hvor mange måtte undvære rejsen, igen er ved at lægge sig på det høje rejseniveau, som 2008 demonstrerede , konstaterer Jan Lockhart, adm. dir. i Apollo.

Det er ikke kun skolernes sommerferie, der trækker danskerne af sted i to uger. I maj og juni er der også flere end nogensinde, der har bestilt en to-ugers ferie. Hvad gælder maj, har cirka 200 flere valgt en to-ugers ferie i modsætning til sidste år. Det er primært par uden børn og seniorer, der har mulighed for at rejse to uger i maj og juni, - og gør det.

To uger i stedet for én giver bedre mulighed for at dyrke det rejsemål, man har valgt. I den første uge sonderes rejsemålet så at sige, og i den anden er man selektiv og nyder det bedste af det bedste. Med to ugers ferie i bagagen, går man mere rustet mod efterår og vinter, siger vores kunder , slutter Jan Lockhart.

Apollo tilbyder i alt cirka 100.000 rejser i sommersæsonen. Der rejses ud af Kastrup, Billund, Aalborg og Odense. Totalt på sommersæsonen er cirka 40 % af hele oplægget solgt.

For mere information :

Jan Lockhart, adm. dir. Apollo: 35201006 / 22201320

Rikke Koks Andreassen, PR-chef Apollo: 35201005 / 22201340

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar