lørdag den 26. december 2009

Slut med de store sommerhuskataloger

Som de første i branchen vil Sol og Strand ikke længere trykke de store hovedkataloger. Deres markedsføringsfokus vil fremover ligge på internettet kombineret med mindre områdekataloger og tematiske kataloger.

Det er netop blevet besluttet, at det fra næste år er slut med at trykke de store sommerhuskataloger hos Sol og Strand. Beslutningen er taget, fordi mere end 85 % af Sol og Strands kunder finder eller booker deres ferie på internettet, og derfor er interessen for det traditionelle sommerhuskatalog blevet langt mindre.

– Tiden er simpelthen løbet fra de store "telefonbogskataloger". Nu leder folk efter sommerhuse på nettet, hvor det er meget nemmere at danne sig et overblik over, hvilke huse der er ledige, og hvilke huse der opfylder alle ens ønsker, forklarer Sol og Strands markedschef Peter Fogh Nissen.

Dyrere og mere miljøvenligt
Sol og Strand er de første, der melder ud, at det er slut med de store traditionelle sommerhuskataloger. Firmaets internetportal er allerede i dag besøgt af mere end 1 mio. brugere hver måned, og derfor er det mest hensigtsmæssigt at koncentrere markedsføringen om internettet. Sol og Strand vil dog også i fremtiden trykke en række mindre områdekataloger, ligesom man forventer at udvide antallet af tematiske kataloger fra i dag med cykel– og fisketema til også at omfatte bl.a. golf og wellness. Alt i alt forventer Sol og Strand at bruge endnu flere penge på markedsføring i årene fremover – især inden for markedsføringen på de store søgemaskiner såsom Google.

– Sådan er vilkårene, når man som Sol og Strand hele tiden vil være på forkant med medieudviklingen, smiler Peter Fogh Nissen og uddyber:
– Den nye form for markedsføring koster os meget mere, fordi vi benytter os af en meget avanceret internetportal. Til gengæld går det ikke så hårdt ud over de svenske skove, og det har naturligvis også talt med i vores overvejelser.
 

Læs mere her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar